20. بهمن 1395 - 9:19   |   کد مطلب: 292167
وبلاگ " پایگاه خبری وتحلیلی استان "
71 راه كار مناسب برای جذب دانش آموزان به نماز
به جهت تشویق دانش آموز و اشتیاق اوبه فراگیری نحوه نماز خواندن میتوان ازراهکارمناسب در زمان بهتر بهره برد که درزیر آمده است.

به گزارش سراب روانسر، 

وبلاگ " پایگاه خبری وتحلیلی استان " نوشت :

 

به جهت تشویق دانش آموز و اشتیاق اوبه فراگیری نحوه نماز خواندن میتوان ازراهکارمناسب در زمان بهتر بهره برد که درزیر آمده است.

1_تبیین اثرات نماز
2-تكریم وشخصیت دادن به دانش آموزان

-3-نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خود باوری در دانش آموزان

4-ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز

5-داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ های دلپذیر

6-باز گو نمودن اهمیت و ضرورت نماز به اولیا دانش آموزان

7-اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانش آموزان برتر

8-داشتن دوستان دینی در مدرسه

9-شركت معلمین ،مدیر،معاون، در كنار دانش آموزان در نماز جماعت

10-برگزاری نمایشگاه در خصوص نماز از آثار دانش آموزان

11-توزیع كتب دینی و اخلاقی ساده

12-معرفی دانش آموزان نماز گزار و تشویق آنان در حضور دیگران

13-دادن هدیه به هنگام نماز به دانش آموزان

14-استفاده از دانش آموزان خوش صدا برای اذان و ....

15- پخش فیلم های آموزنده در آموزشگاه در خصوص نماز

16-ارتباط مستمر با مساجد و نماز جمعه

17-بیان احادیث شیوا وبلیغ در خصوص نماز

18-استفاده از روحانیون جوان و شاداب و تاثیر گذار

19-داشتن سخنرانی كوتاه و مفید دربین نماز ها

20-اقامه نماز در منزل توسط والدین

21-برگزاری همایش نماز برای دانش آموزان

22-برگزاری همایش نماز برای اولیا

23-داشتن كفتگوی صمیمی با دانش آموزان در خصوص نماز

24-داشتن میزگرد دانش آموزی در خصوص نماز با رهبری كادر مدرسه

25-فعال نمودن شورای مدرسه و انجمن اولیا وداشتن مصوبات اجرایی در خصوص نماز

26-ارائه الگوی عملی مناسب به دانش آموزان

27-معرفی چهر های برتر دینی و ذكر موفقیت های آنان

28-برگزاری اردو های زیارتی و سیا حتی

29-انتخاب بهترین زمان آموزشگاه بعد از اوقات شرعی برای نماز

30-بیان داستا نها و قصه های در خصوص نماز

31 - استفاده ازتمثیل و شعر و ادبیات در سخنرانی در خصوص نماز

32-معرفی دانش آموزان نماز خوان و مومن به صورت منطقه ای به كلیه مدارس

33-چاپ عكس دانش آموزان نماز خوان در جراید محلی

34-ارائه سی دی های آموزشی به دانش آموزان در خصوص نماز

35-اختصاص زمان كوتاهی در آغاز كلاس به بیان آثار نماز توسط همه دبیران در كلاس

36-اختصاص دو روز در هفته در مراسم آغازین به مباحث نماز

37- ایجادرفتار دوستانه برای شركت در نماز و نبود زور و اجبار

38- ایجاد سرویس های بهداشتی مجهز در مدارس

39-رفتار و كردار عملی كادر مدرسه

40-داشتن كتابخانه غنی با كتاب های سودمند در خصوص نماز

41-نام گذاری كلاس ها و گرو هها با آثار نماز

42-پخش صدای اذان در آموزشگاه به هنگام اوقات شرعی با بلندگو

43-ورود دانش آموزان به نماز خانه با اسقبال صورت گیرد(پخش گلاب)

44-حضور مرتب و همیشگی كادر مدرسه در نماز

45-برگزار ی كلاس های ضمن خدمت برای عوامل اجرایی آموزشگاه

46-برگزاری همایش برای همكاران در خصوص نماز

47-تشویق به موقع همكاران موفق در مورد نماز

48-استفاده از رنگهای آرامش بخش در تزینات نمازخانه

49-استشمام بوی عطر و گلاب و نورپردازی جالب نمازخانه

50-اجرای برنامه های متنوع در بین نماز (نمایش،سرودو...)

51-شركت هفتگی یا ماهانه اولیا در نماز جماعت مدرسه

52-شركت هفتگی یا ماهانه مسئولین اداری در نماز جماعت مدرسه

53-هم خوانی سوره های نماز در مراسم آغازین یا آغاز همایش ها و برنا مه های آموزشگاه

54-پیروی از اصل مجاورت (وجود كتابخانه و نوار خانه ویا دفتر آموزشگاه در كنار نماز خانه)

55-ایجاد احساس خوشایند در دانش آموز در پایان هر نماز

56-به كار گیری شیو های جذاب در برپایی نماز جماعت آموزشگاه

57-بیان خاطره های نماز از زبان مسئولین

58-جذب تدریجی دانش آموزان وآموزش صحیح به آنان

59-داشتن گفتگو های خصوصی با دانش آموزان و استفاده از كلمات محبت آمیز

60- داشتن اعتدال ومیانه روی در آموزش دانش آموزان

61-شنا خت روحیات فردی دانش اموزان

62-برگزاری مسابقات ورزشی در خصوص نماز

63-برگزاری كلاس های آموزش خانواده در خصوص نماز

64-پرهیز از سخنرانی های سیاسی و...در مابین نماز

65- تزیین سالن و نماز خانه با احادیث در خصوص نماز

66-بیان آثارعلمی روانی و اخلاقی نماز

67-شركت در نماز جمعه با شكوه خاص واستقبال گرم از آنان

68-فیلمبرداری از مراسم نماز جماعت آموزشگاه

69-دادن كارنامه نمازبه دانش آموزان و اولیا در پایان هر ترم

70-نظر خواهی از اولیا و دانش آموزان در خصوص چگونگی اجرای نماز جماعت آموزشگاه

71-آوردن استدلال های قرآنی در خصوص نماز

برچسب‌ها: